Van klant naar gast: Gastvrijheid als ultieme klantbeleving

Run een Bilderberg hotel en vergroot zo de beleving van uw klanten

Beleving. Hét magische woord waar zowel ondernemers als consumenten tegenwoordig niet meer omheen kunnen. De kracht van ultieme klantbeleving zit in het overtreffen van vooraf geschepte verwachtingen om hiermee een onuitwisbare indruk achter te laten. Benieuwd hoe u beleving het beste kunt toepassen binnen uw organisatie? Lees hieronder hoe u binnen twee dagen een onderscheidend DNA ontwikkelt waarmee u langdurige successen boekt.

 

Van klanten naar fans

Customer Experience, klantenservice, user interaction? Wij noemen het liever gastvrijheid. Want wanneer je je klanten gaat zien als gasten, worden het al snel fans. En – zo beseffen steeds meer organisaties – alleen met fans kun je je onderscheiden van de concurrentie. Wie je klanten ook zijn, het is de kunst om een bijzondere ervaring te bieden in ieder contact. Want een eerste indruk is onuitwisbaar.

 

Klantbeleving voor iedereen

Wie denkt dat customer experience alleen belangrijk is voor de afdeling klantenservice, die heeft het niet goed begrepen. Want hoe kun je een écht succesvolle strategie uitzetten, wanneer je niet weet hoe je je klanten aan je kan binden? Hoe zorg je dat mensen je onthouden, over je praten en steeds opnieuw voor jou kiezen? Gastvrijheid gaat om bijzondere momenten creeren, verwachtingen overtreffen en beleving bieden. Van de manager tot de receptioniste, gastvrijheid zit in iedereen.

 

Leren van hotels

Waar beter weten ze hoe je je klanten moet ontvangen dan in de hospitality? Gastvrijheid en klantbeleving is met recht de kern van ons bestaan. Van het moment dat de gast het hotel binnenstapt totdat hij weer vertrekt, is het ons doel de verwachtingen van de gast te overtreffen. Een persoonlijk welkom, een kleine verrassing op de kamer, een heerlijk diner; alle details tellen mee. Zeker in een tijd waarin elk verblijf uitvoerig beoordeeld wordt in reviews. Voor organisaties die hun klanttevredenheid willen vergroten bieden de hotels van Bilderberg daarom volop inspiratie. En dat gaat verder dan tips voor een vriendelijke begroeting of een gepaste reactie op een klacht. Echte gastvrijheid is je verplaatsen in de gast, begrijpen wat hij nodig heeft en dit aanbieden nog voordat de gast er om vraagt. Van de training van medewerkers tot standaard procedures en protocollen: alles is opgesteld met de ervaring van de gast in het oog.

 

De Bilderberg Experience

Om organisaties te helpen hun eigen gastvrijheid te vergroten, heeft Bilderberg een uniek trainingsprogramma opgesteld: de Bilderberg Experience. In het gastvrijheidshotel Hotel De Kleizerskroon dompelen wij uw team 48 uur onder in de wereld van ultieme klantbeleving. Een intensief en uniek programma waarmee u in twee dagen ware service in uw organisatie kan brengen en een onderscheidend DNA binnen uw branche ontwikkelt.

Als team gaat u zelf aan de slag in het hotel, begeleid door onze ervaren medewerkers en een gespecialiseerd trainingsbureau. De eerste dag van het unieke programma runt u verschillende afdelingen van het hotel. Met échte gasten, waardevolle feedback en een hand on aanpak. De tweede dag deelt het team ervaringen en worden deze samen met de trainers vertaalt naar potentiële kansen voor de eigen organisatie. De Bilderberg Experience is geschikt voor zowel operationele teams als het management, en met zorg afgestemd op uw organisatiedoelen.

 

Hotel De Keizerskroon: het gastvrijheidshotel van Bilderberg

Bilderberg Hotel De Keizerskroon ligt in Apeldoorn, direct naast Paleis het Loo. Misschien is het onze band met dit koninklijke paleis dat we zo’n passie voor vorstelijke service hebben ontwikkeld. Wij geloven in de kracht van een oprechte glimlach, de impact van een persoonlijk gebaar en de waarde van authentiek gastheerschap. Als gast ervaar je bij ons hoe echte gastvrijheid voelt, proeft, ruikt en oogt. En als organisatie hoe je zélf gastvrijer kan worden. Want met onze speciale customer experience programma’s helpen wij organisaties om een geweldige beleving te creëren voor hun klanten.

Naast de Bilderberg Experience, waarbij organisaties een intensief tweedaags trainigprogramma volgen, hebben we ook kortere modules waarbij teams met gastvrijheid bij De Keizerskroon aan de slag gaan. Zo is er bijvoorbeeld de Inspiratie Kickstart, waarbij je tijdens een vergaderarrangement inspiratie ontvangt uit onder andere een gastvrijheidsworkshop en een inspiratielunch. Maar ook het belevingsdiner, waarbij niets is wat het lijkt, is speciaal opgesteld om gasten te verrassen en te inspireren op het gebied van klantbeleving en customer experience. Daar vertel ik graag meer over, bijvoorbeeld onder het genot van een heerlijke kop kofie bereid door onze barista.

Neem voor meer informatie contact op via keizerskroon@bilderberg.nl.

Leave a Reply