#outofoffice met “rendement”

"Ik vind het altijd leuk om te horen wat bedrijven er nu concreet van meenemen naar hun eigen organisatie."

Sinds de lancering van ons Run your hotel concept hebben we al diverse bedrijven mee laten kijken en werken in De Keizerskroon. Een bijzonder #outofoffice concept voor teams, want je wordt natuurlijk volledig uit je comfortzone gehaald en dat geeft ruimte voor energie en creativiteit.

Maar uiteindelijk levert het meer rendement op dan teamspirit en creativiteit. Ik vind het altijd leuk om te horen wat bedrijven er nu concreet van meenemen naar hun eigen organisatie. Leuk om die verschillende output te zien en vooral wat ze er daadwerkelijk mee gedaan hebben. In deze blog deel ik drie verschillende “rendementen” die we vaak horen.

Wat aandacht krijgt dat groeit

“Ik ga één ding anders doen vanaf morgen: focussen op wat goed gaat en niet op wat fout gaat”. Dat is niks nieuws natuurlijk, maar als mensen met eigen ogen ervaren hoe het werkt en met welk resultaat dan komt het toch even anders over dan wanneer je dit uit een boekje leest op social media en als de quote van de dag voorbij ziet komen. Vervolgens wordt de vraag dan vaak gesteld: Wat doe je dan als er iets niet goed gaat, mag je dan niks zeggen? Natuurlijk moet je daar wel iets van zeggen, maar als je werkt vanuit de basis gedachte dat niemand bewust dingen fout doet, kies je altijd voor een positieve uitgangspositie. Dus beloon de inspanning en stuur daarna op toekomstig gedrag. Fouten bestaan niet, feedback wel.

Klantbeleving met de bilderberg experience

Sturen op motivatie en niet op procedures

Een medewerker moet wel eerst de kassa snappen voordat je van hem kan vragen om zijn aandacht op de gasten te vestigen. Procedures zijn de basis, maar voordat je het weet sla je hier in door en daarmee stuur je minder op motivatie en eigen initiatief. Zorg dus dat processen goed lopen, want dan heb je ruimte om te focussen op de ander. Dat is waar het om draait bij gastvrijheid.

Klant/gastgerichtheid is niet alleen een zaak van de afdelingen die rechtstreeks contact hebben met klanten of gasten, maar van iedereen in een organisatie

De vraag is natuurlijk: hoe zorg je ervoor dat dit ook door iedereen ervaren wordt en dat mensen weten wat ze moeten doen, met welk doel. Dat is natuurlijk ons vak, uiteindelijk komen gasten niet bij ons om te eten of om te slapen, maar voor een totaal beleving. Vanuit dit vak inspireren wij graag bedrijven om gastvrijheid in een huidige organisatie in te voeren. De Keizerskroon is gekozen tot Hotel van het jaar mede vanwege bewezen resultaten op het gebied van gasttevredenheid. Wij inspireren ook graag uw team om uw organisatie klantgerichter te maken.

carla-maessen

Leave a Reply