“Nederlanders zijn niet gastvrij!”

    Het is een opmerking die ik vaak om me heen hoor: dat Nederlanders niet gastvrij zouden zijn, zegt Carla Maessen – General Manager van Hotel De Keizerskroon. “Het zit gewoon niet ons bloed”, wordt er dan gezegd. Ik ben het er niet mee eens. Iedereen is gastvrij, alleen moeten mensen er soms weer even bewust van gemaakt worden. Het vuurtje moet soms even aangewakkerd worden. En… soms moet je even ervaren hoe leuk het is om gastvrij te zijn. En dat geldt écht niet alleen voor mensen die werken in de gastvrijheidbranche.

    Gastvrij zijn is leuk

    Natuurlijk, mensen die kiezen om in deze branche te werken hebben er al voor gekozen, worden er op geselecteerd. Maar laten we eerlijk zijn, iedereen vindt het toch leuk om gastvrij behandeld te worden? Sterker nog, ik ben van mening dat dat vooral is wat je onthoud na een ontmoeting met iemand. Welk gevoel heeft de ander je gegeven? Of draai het eens om; welk gevoel wil jij de ander geven?

    Core business

    Voor bedrijven is dit niet anders; klanten beoordelen bedrijven op die punten waar ze in staat zijn om een oordeel over te kunnen geven: en dat is de gastvrijheid! Het is lastig om de arts, de notaris of de loodgieter op zijn werk te beoordelen. Dus wat doe je? Je beoordeelt hoe je behandeld bent. Eigenlijk is gastvrijheid, klantbeleving dus de core business van iedere organisatie.

    Gastvrijer worden

    Organisaties die actief aan het verhogen gastvrijheid werken zien niet alleen groei in hun onderneming, maar ook groei in medewerkerstevredenheid. Werken aan gastvrijheid verandert namelijk de cultuur in een organisatie. Wij hebben in Bilderberg Hotel De Keizerskroon met het team de afgelopen maanden hard gewerkt aan concepten en bouwstenen om bedrijven te inspireren om gastvrijer worden. Onze missie: wij willen Nederland graag gastvrijer maken!

    Carla Maessen
    Carla Maessen is General Manager van Bilderberg Hotel de Keizerskroon.carla-maessen Het hotel, dat letterlijk naast Paleis Het Loo ligt, is de ideale vergaderlocatie in Apeldoorn, dankzij de verscheidenheid aan vergaderzalen in koninklijk decor. Tijdens uw zakelijke bijeenkomst geniet u van de on-top Bilderberg service, die van koninklijke grandeur is.

    Wordt gastvrijer door de Bilderberg Experience
    Wij begrijpen als geen ander dat het als onderneming tegenwoordig lastig is om onderscheidend te zijn in een concurrerende markt. De sleutel tot langdurig succes moet nog gevonden worden en wij helpen u daar graag bij. Leer tijdens De Bilderberg Experience echte stappen te maken binnen uw organisatie. Stap in het dagelijkse bedrijfsleven van een hotel en maak de connectie tussen gastvrijheid en uw eigen organisatie. Dompel het team volledig onder in de wereld van gastvrijheid en creëer hiermee een unieke klantervaring binnen uw bedrijf. Ontwikkel samen met uw team een vernieuwende kijk op gastvrijheid en maak uw organisatie op deze manier bijzonder. Benieuwd geworden? Neem contact met ons op voor meer informatie.

    Leave a Reply