The #outofoffice guide to successen vieren

Fantastische bedrijfsevents zijn in opmars. Steeds meer leidinggevenden ontdekken het belang van successen vieren met het team.

    Tijdens de crisis werd er bezuinigd op successen vieren, maar inmiddels mogen we weer. En hoe! Steeds meer leidinggevenden realiseren zich dat het organiseren van een onvergetelijke beleving voor het team een belangrijke zaak is. Successen vieren werkt. Een bedrijfsfeest- of beleving is niet alleen goed voor het teamgevoel, maar motiveert medewerkers ook om in de toekomst net zo hard te blijven werken.

    De positieve effecten van successen vieren, komen helder naar voren in het werk van sociaal psycholoog Fred Bryant, auteur van het boek Savoring dat vrij vertaald ‘genieten’ betekent. Hij stelt: “Iedere keer als je het welverdiende succes van een prestatie viert, wordt er endorfine in de hersenen aangemaakt. Zo train je het brein als het ware dat succes een beloning waard is, waardoor je er meer van wil en hard blijft werken. Als je daarentegen niet de tijd neemt om bewust te genieten van prestaties of mijlpalen, geef je je hersenen het signaal dat wat je doet niet zo belangrijk is, waardoor motivatie en prestatie zullen afnemen.”

    eenwieler

    “Tijdens personeelsfeesten of -activiteiten maak je samen met je collega’s herinneringen en dat versterkt de onderlinge band.”

    Maar hoe vier je een succes op een memorabele manier? Moet je na een promotie of bij het binnenhalen van een grote klant op bureaus gaan dansen en elkaar op kantoor in de armen vliegen met knallende champagne? Een beetje zoals de iconische scène van het op hol geslagen verzekeringskantoor uit de Amerikaanse komediefilm The Apartment? Nee hoor, maak je maar geen zorgen.

    Het volledige artikel lezen? Dat kan hier.

    Auteur: Hagar Jobse

    Leave a Reply