Bilderberg partner van initiatief ‘Wereldland Nederland’

    Maak kans op je eigen strandhuis!Een groot aantal bedrijven uit het Nederlandse bedrijfsleven heeft de handen ineengeslagen en de Stichting Wereldland Nederland opgericht met het doel ‘Nederlanders het vertrouwen terug te geven in Nederland’. Bilderberg is een van die bedrijven. Het eerste initiatief is de campagne ‘De Beste Verkoper van Nederland’ die het vertrouwen en optimisme in eigen land moet vergroten.

    In februari van dit jaar maakte het CBS bekend dat het consumentenvertrouwen in Nederland tot een historisch dieptepunt is gedaald. Alleen Griekenland scoort slechter op dit vlak. “Nederlanders kijken over hun eigen geluk heen. Cijfers laten zien dat het helemaal niet slecht gaat met ons land. We eindigen steevast hoog in allerlei lijstjes. Onze kinderen zijn heel gelukkig, we hebben een goed zorgstelsel, Nederland is veilig en we zijn de vijfde concurrerende economie ter wereld,” aldus Ralph Wisbrun, initiatiefnemer van Stichting Wereldland Nederland. Dat dit gevoel breed wordt gedeeld blijkt wel uit het feit dat meer dan 50 bedrijven en 40 mediapartners zich bij het initiatief hebben aangesloten.

    Ook Bilderberg neemt aan dit initiatief deel om het vertrouwen in Nederland en al het moois dat ons land te bieden heeft te verbeteren.

    Wel vertrouwen in persoonlijke situatie maar niet in de maatschappij
    Begin april 2013 heeft Metrixlab in opdracht van Stichting Wereldland Nederland een onderzoek (0-meting) uitgevoerd om inzage te krijgen in het beeld dat Nederlanders hebben van Nederland. Uit dit onderzoek blijkt dat Nederlanders het rapportcijfer 7,1 (van 10) geven voor hun persoonlijke situatie en daar dus positief over oordelen, maar het economische en politieke klimaat worden met een 5,0 en een 4,4 verre van positief beoordeeld. Ook veiligheid en criminaliteit scoren laag met een 5,3.

    De campagne
    Nederland is een echte handelsnatie: we kunnen heel goed verkopen, behalve Nederland aan elkaar. Dat is waar de campagne ‘De Beste Verkoper van Nederland’ over gaat. Nederlanders worden opgeroepen om in 1 minuut te vertellen wat zijn zo geweldig vinden aan Nederland en het verhaal voor 15 juni te uploaden op www.besteverkopervan.nl.

    Elke week worden twee winnaars gekozen: één publiekswinnaar en één jurywinnaar. De jury bestaat uit een selectie van Nederlandse vaandeldragers zoals André Kuipers, Edwin Evers, Nicolien Sauerbreij, Ben Woldring en Heleen Dura – Van Oord. Aan het einde strijden de weekwinnaars én de overall publiekswinnaar om een eigen uniek stukje Nederland: een strandhuis aan de Nederlandse kust. Na afloop van de campagne zal Metrixlab wederom een onderzoek uitvoeren (1-meting) om te meten of het vertrouwen in Nederland daadwerkelijk is gegroeid en de mentaliteit bij de Nederlanders ten positieve is veranderd.

    Laat een reactie achter