Mijn #outofoffice: Mariah Mansvelt Beck

Om te ontsnappen aan haar drukke agenda loopt Mariah elke dag een rondje door het Oosterpark

    Samen met Wendelien Hebly begon Mariah Mansvelt Beck (36) eind 2014 een crowdfundingscampagne voor Yoni. Hun doel: biologisch katoenen menstruatieproducten in de schappen krijgen en vrouwen bewust maken van wat ze tussen hun benen gebruiken, door eerlijk te vertellen waar deze producten van gemaakt zijn. Yoni is nu verkrijgbaar in de Albert Heijn, Etos en Marqt. Om te ontsnappen aan haar drukke agenda loopt Mariah elke dag een rondje door het Oosterpark.

    “Mijn beste ideeën ontstaan nooit in the office. Altijd daarbuiten, en vaak op de fiets. Ik moet wel eens een praatje houden – laatst nog voor TEDx – en dan ga ik een rondje rijden. Al fietsend krijg ik dan zoveel inspiratie. Soms stop ik om iets op te schrijven wat ik echt wil onthouden. Meestal heb ik een notitieboekje bij de hand, en anders noteer ik het in mijn telefoon. In het begin van Yoni deden Wendelien en ik alles met zijn tweeën. Als we iets creatiefs moesten doen, reden we naar het strand. Eruit, naar een andere omgeving, om niet afgeleid te worden door het geweld van de dag.

    boom“Als je in de natuur bent en fysiek bezig bent, kun je daarna met een ander perspectief naar je werk kijken”

    Ons kantoor ligt naast het Oosterpark in Amsterdam. Een paar keer per dag moet ik naar buiten. Weg van de computer, even lopen in plaats van zitten. Voor mij werkt dat goed. Als je in de natuur bent en fysiek bezig bent, kun je daarna met een ander perspectief naar je werk kijken. Je wordt efficiënter. Ik geloof niet zo in een 80-urige werkweek. Per dag kan ik ongeveer zes uur echt geconcentreerd bezig zijn, daarna ben ik minder efficiënt. Het is volgens mij belangrijk dat je naast je werk genoeg tijd over houdt voor andere dingen, want dáár komt inspiratie vandaan.”

    Het volledige artikel lezen? Dat kan hier.

    Auteur: Nina Schuyffel | Fotografie: Catharina Gerritsen

    Laat een reactie achter